Marketing Trainee Vilma Nissinen
Sarakkeen työntekijöistä kertovien Sarake People-juttusarjan ensimmäisessä osassa Marketing Trainee Vilma Nissinen kertoo ajatuksiaan markkinoinnista, työstään Sarakkeella ja kahden hyvin erilaisen työuran yhdistämisestä. Tälläkin hetkellä hän hiihtää kilpaa ammatikseen markkinointityön lisäksi.
Julkaistu 21.3.2023
Kerro vähän taustastasi?
Lukion jälkeen olen päätoimisesti hiihtänyt kilpaa. Viimeisen neljän vuoden aikana olen myös opiskellut liiketaloutta Kajaanin ammattikorkeakoulussa ja valmistun tänä keväänä tradenomiksi. Opinnäytetyössäni keskityin markkinointiin.
Miten kiinnostuit markkinoinnista?
Olen aina tykännyt ottaa kuvia ja nuorempana kirjoitin myös blogia. Kiinnostus markkinointiin alkoi kuitenkin varsinaisesti somen kautta, sillä urheilun takia aloin panostamaan omaan henkilöbrändiin ja kasvattamaan omia somekanavia. Tällä hetkellä minulla on Instagramissa lähes 20 000 seuraajaa ja ajattelen sosiaalisen median olevan osa työtäni hiihtäjänä. Aloitettuani Sarakkeella markkinoinnin strateginen puoli ja brändinäkökulma on myös alkanut kiinnostaa yhä enemmän.
Mitä kaikkea kuuluu työnkuvaasi Sarakkeella?
Tähän mennessä olen ollut mukana markkinointistrategian luomisessa: mitä kaikkea kannattaa tehdä, mitkä ovat tavoitteet ja kenelle markkinointi suunnataan. Samoja asioita käsittelin opinnäytetyössäni. Seuraavaksi on vuorossa markkinointisuunnitelman toteutus, on kiva päästä jalkauttamaan valmista suunnitelmaa. Osallistun myös viestinnän suunnitteluun ja brändityöhön
Mikä on parasta Sarakkeella?
Sarakkeella on rento ilmapiiri ja toimistolle on aina mukava tulla. Porukka on kiva ja tänne on ollut helppo sopeutua. Minulle on tärkeää, että Sarakkeella on todella joustavaa tehdä töitä. Olen hyvin onnistunut yhdistämään urheilu-urani työhön markkinoinnin parissa. On myös ollut kiva päästä oikeaan työympäristöön, sillä urheilu on tavallaan aika yksinäistä. Sarake on tuonut mukavasti tasapainoa elämääni ja olen päässyt irti urheilukuplasta.
“Sarakkeella olen onnistunut yhdistämään markkinoinnin parissa työskentelyn ammattiurheiluun.”
Marketing Trainee Vilma Nissinen
Sarakkeen palvelut liittyvät erityisesti tiedon- ja innovaationhallintaan. Oletko oppinut toimintaympäristöön liittyen jotain uutta?
Ympäristöanalyysin ja kilpailija-analyysin tekemisen kautta pääsin hyvin kiinni työhön ja ymmärrys toimialasta on kasvanut. Kilpailu on kovaa ja kilpailijoita on paljon. Olen omassa elämässäkin alkanut kiinnittää tavallista enemmän huomiota tietoturvan ja tiedonhallinnan merkitykseen.
Mitä teet vapaa-ajallasi?
Työn puolesta tulee reissattua paljon, joten vapaa-ajalla tykkään olla kotona ja viettää aikaa poikaystäväni ja kissani kanssa. On myös mukavaa käydä ravintoloissa ja leffassa